Privacybeleid

Wie zijn we

Ons website-adres is: https://www.fahrpatientenvereniging.nl.

Welke persoonlijke gegevens we verzamelen en waarom we die verzamelen

Lid worden / doneren

Als bezoekers die lid willen worden of als vaste donateur geregistreerd willen worden, wordt gevraagd uitgebreide (contact)gegevens achter te laten op de website zoals NAW gegevens, e-mailadres. De verzonden gegevens worden niet op onze website opgeslagen maar verstuurd per e-mail zodat wij het in ons systeem kunnen invoeren. Indien er via creditcard of iDeal wordt betaald wordt er een kopie van de gegevens opgeslagen bij onze betalingsprovider. Wij gebruiken de gegevens niet om ongewenste post of reclamedrukwerk te versturen, ook verkoop van de gegevens aan derden wordt niet gedaan.

Losse donaties worden uitsluitend gedaan via iDeal of creditcard. Hier wordt alleen naam en e-mail gevraagd.

De gegevens worden verzameld om zo voor ons een compleet mogelijk bestand op te bouwen. Leden ontvangen ook 2X per jaar via email een digitaal bulletin.

Media

Als je een geregistreerde gebruiker bent en afbeeldingen naar de site upload, moet je voorkomen dat je afbeeldingen uploadt met daarin EXIF GPS locatie gegevens. Bezoekers van de website kunnen de afbeeldingen van de website downloaden en de locatiegegevens inzien.

Contactformulieren

Het contactformulier vraagt alleen de standaard gegevens waaraan een e-mail moet voldoen dus naam, e-mailadres, onderwerp en bericht. De verstuurde gegevens worden versleuteld en per e-mail verstuurd naar ons algemene e-mailadres en worden niet opgeslagen op de websiteserver

Community

Het registratie formulier vraagt bezoeker alleen om gebruikersnaam, e-mailadres en wachtwoord om in te loggen. Bezoeker kan indien gewenst binnen de community iets meer over zichzelf kwijt. Maar dit is niet verplicht. Om zo veel mogelijk veiligheid te waarborgen moet ieder geregistreerd account goedgekeurd worden door de beheerder

Forum

Het forum is gekoppeld aan de community. Alleen geregistreerden kunnen de fora zien.

Ingesloten inhoud van andere websites

Berichten op deze site kunnen ingesloten (embedded) inhoud bevatten (bijvoorbeeld video’s, afbeeldingen, berichten, etc.). Ingesloten inhoud van andere websites gedraagt zich exact hetzelfde alsof de bezoeker deze andere website heeft bezocht.

Wijzelf streven ernaar om zo weinig mogelijk van derden in te sluiten op onze website.

Analytics

De website draait analytics software van Matomo. Hiermee kunnen wij bezoekers op site volgen en kijken wat populair is en wat veel geklikt wordt. De software verzamelt geen ip adressen maar wel achtergrondinformatie over bijv. het apparaat waarmee de bezoeker de website bekijkt. De bezoeker zelf blijft altijd anoniem. Wij gebruiken de gegevens alleen om de eigen kwaliteit te verbeteren.

Met wie we jouw data delen

Met absoluut niemand.

Hoe lang we jouw data bewaren

Betalende leden / donateurs die via onze website geregistreerd hebben, daar blijven de gegevens bestaan totdat het lidmaatschap wordt opgezegd of als betaling voor een nieuw termijn niet plaatsvind.

Gegevens van gebruikers van de community blijven bewaard tot gebruiker zelf het account verwijderd, echter niet alle gegevens zullen verdwijnen. Reeds geplaatste berichten zullen wel blijven.

nl_NLDutch
en_GBEnglish nl_NLDutch